مقاله در روز سه شنبه 13 اسفند ماه سال 1398 ساعت 22:16:26 توسط تیم تولید محتوا - سایت عکس و مقاله نوشته شده است.

فهرست

ما از متخصصان رژیم غذایی خواسته ایم تا نتیجه نهایی را برای ما بیان کنند که چرا خوردن تخم مرغ می تواند بخشی از یک رژیم متعادل باشد که ممکن است شامل از دست دادن چند اینچ در اطراف کمر شما باشد.

برای فهمیدن بیشتر کشف چگونگی تأثیر تخم مرغ بر سلامتی شما ، این ۱۵ مورد را که هنگام خوردن تخم مرغ در بدن شما اتفاق می افتد ، مطالعه کنید.

1- زرده تخم مرغ حاوی ماده مغذی اساسی برای متابولیسم است

متخصصین تغذیه می گویند ، کولین ، فقط در زرده تخم مرغ یافت می شود (بنابراین شما باید تمام تخم مرغ را بخورید) منبع اصلی تغذیه ای است که ممکن است در رژیم عادی خود از آن غافل شویم. آلیسون ناتوت یک متخصص تغذیه شاخص مستقر در بروکلین ، نیویورک توضیح می دهد:

بدن می تواند مقدار کمی از این ماده مغذی را تولید کند ، اما برای تأمین نیازهای آن کافی نیست ، بنابراین باید مواد غذایی مانند تخم مرغ را در لیست خوراک خود بگنجانید.

برای اطمینان از سطح مناسب شما نات می گوید: \"کولین در عملکردهای بسیاری از بدن از جمله متابولیسم ، عملکرد اعصاب و رشد مغز نقش دارد.\"

لورن هریس پینکوس بنیانگذار سایت NutritionStarringYou.com و نویسنده کتاب پروتئین می گوید: یک تخم بزرگ همراه با زرده ، حدود ۱۴۵ میلی گرم کولین یا بیش از یک چهارم از ارزش روزانه ۵۵۰ میلی گرم دارد.

بنابراین اصلاً فکر بدی نیست که خوردن تخم مرغ را جزئی ازبرنامه های روزانه خود قرار دهید.

در یک مطالعه ژنتیکی حتی گزارش شده است که مکمل های غذایی با کولین باعث کاهش وزن بدن در ورزشکاران زن می شود و تصور می شود که در عملکرد ورزشی خوب نیز نقش داشته است.

2- ویتامین D در زرده می تواند یک کاهش دهنده چربی شکمی باشد

زرده تخم مرغ منبعی غنی از ویتامین D است ، ماده مغذی که در سلامت و ایمنی استخوان ها نقش دارد.

ویتامین D در بسیاری از غذاها به طور طبیعی یافت نمی شود و ۱۰۰ درصد ویتامین D موجود در تخم مرغ در زرده آن وجود دارد ، بنابراین وقتی زرده را می گیرید ، یک منبع مهم ویتامین D را از دست می دهید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ ارتباط بین چربی شکم بیش از حد و کمبود ویتامین D را در افراد دارای اضافه وزن نشان داد و می توان از این مطالعه نتیجه گرفت که سطح سالم ویتامین D در رژیم غذایی می تواند به طور بالقوه چربی های چربی را کاهش دهد.

3. رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

متخصصان می گویند جای تعجب نیست که تخم مرغ منبع سالم پروتئین است ، اما رژیم های غذایی با پروتئین بالا باعث کاهش وزن می شوند.

یک تخم بزرگ حدود 6 گرم پروتئین با کیفیت بالا دارد و می توان آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی برای وزنی متعادل انتخاب کرد.

مطالعات همچنین نشان داده اند که پروتئین ، در حد مناسب ، می تواند سوخت وساز بدن را به سرعت در سطحی مطلوب برای انرژی بالا نگه داشته و شما را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

2- مصرف چربی بیش از حد متناسب وزن شما نیست

تخم مرغ ها ، حتی زرده کامل ، از نظر چربی پایین تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

\"یک تخم بزرگ حدود 5 گرم چربی دارد که کمتر از 10 درصد از کل نیازهای چربی در روز برای کسی است که روزانه 2،000 کالری مصرف می کند.\"

بعلاوه ، تحقیقات اخیر که در مجله Diabetes and Endocrinology منتشر شده است ، ثابت کرده است که مصرف همه نوع چربی مضر نیست.

در واقع ، رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای پرچرب می تواند به شما در حفظ وزن کمتر بدن کمک کند.

5- غذای مقوی می تواند به بدن کمک کند

کولین موجود در تخم ها برای رشد مغز به ویژه قبل از تولد و در اوایل کودکی ضروری است و لوتئین نیز ماده مغذی دیگری می باشد که در تخم مرغ وجود دارد .

لوتئین آنتی اکسیدانی می باشد که از بیماری هایی ذهنی بزرگسالان مسن جلوگیری کرده و عملکرد تحصیلی کودکان را بهبود می بخشد.

از لحاظ سلامتی می توان ارتباطی بین عملکرد سالم مغز و حفظ وزن سالم وجود داشته باشد ، زیرا خوردن غذاهای فرآوری شده ، قندهای غذایی (دقیقاً آنچه باعث افزایش وزن شما می شود) می تواند برای سلامتی مغز انسان مضر باشد و حتی باعث اضطراب و بدتر باعث بیماریهای روانی می گردد.

6. تخم مرغ مواد مغذی دارد که می تواند به عملکرد تیروئید بهتر کمک کند

علم تشخیص داده است که ید و سلنیوم ، که هر دو به مقدار قابل توجهی در تخم مرغ یافت می شوند ، برای تولید هورمونهای تیروئید بسیار مهم هستند.

7- حال بهتر ، وزن کمتر

وقتی صحبت از سلامت مغز ، روح و روان می شود ، کولین دوباره به عنوان ماده مغذی اصلی مورد صحبت قرار می گیرد.

کولین در تولید سلول هایی که با حافظه ، خلق و خوی ، کنترل عضلات و سایر عملکردهای مغز فعالیت می کنند ، دخیل است.

مطالعات نشان می دهد که اختلالات خلقی مانند اضطراب و افسردگی ، ممکن است با وزن ناسالم و متابولیسم ناسالم مرتبط باشد ، بنابراین عادات خوب سلامت روان (که به سلامت روده نیز بسیار نزدیک است) ، از جمله یک رژیم غذایی سالم ، می تواند به طور مثبتی بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد.

8- تخم مرغ برای قبل یا بعد از ورزش به شما انرژی مناسبی می رساند

تخم مرغ منبع خوبی برای سوخت وساز بدن بعد از ورزش است ، زیرا یک منبع ناب پروتئین می باشد که برای کمک به ترمیم و بازسازی عضلات بعد از تمرین مهم می باشد.

اگر شما به اندازه کافی پروتئین در طول زمان ورزش دریافت نکنید، ممکن است ماهیچه های شما آسیب ببینند.

در یک مطالعه ، ورزشکارانی با 25 گرم پروتئین ، این یعنی حدود 3 تخم مرغ ، و مقداری آجیل اضافی یا منبع پروتئین دیگر علاوه بر این. و همانطور که همه ما می دانیم ، ورزش یکی از اصلی ترین معما ها در حفظ وزن سالم است.

9. متابولیسم شما را تقویت می کند

یک تخم مرغ دارای 9 اسید آمینه ضروری است که نقشی اساسی در سوخت وساز انرژی بدن دارد و برای ورزش شما نیز ضروری است. اسیدهای آمینه ، که در پروتئین ها یافت می شوند ، چیزی هستند که نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم و اساساً تمام سلول های بدن خود را در پردازش پروتئین و تبدیل آن به انرژی ، سوخت می کنیم.

افزایش وزن و کاهش وزن یک فرایند متابولیک عمده است که در نهایت به حضور اسیدهای آمینه وابسته خواهد بود.

10. تخم مرغ یک غذای پر کالری

اگر در طول روز کالری کم مصرف می کنید ، می توانید تخم مرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانید چون این غذای مغذی و پر کالری است.

(هر تخم بزرگ فقط حدود 72 کالری دارد)از آنجا که بخواهید مصرف کالری را برای کاهش وزن کم کنید ، نمی توانید تخم مرغ را حذف کنید زیرا دارای پروتئین ، ویتامین ها و مواد مغذی حیاتی می باشد.

از آنجا که تخم مرغ حاوی حدود 6 گرم پروتئین و چربی و ویتامین های لازم بدن است ، به افراد کمک می کند تا طولانی تر احساس رضایت کامل داشته باشند ، که ممکن است به کاهش کالری کلی کمک کند.

11- هر دوی پروتئین ها و چربی ها مهم هستند

متخصصان تغذیه می گویند برای اینکه خود را تا حد امکان سلامت باشید ، یکی از بزرگترین چالش های رژیم غذایی ، ترکیب غذای کم چرب و پروتئین دار برای شما است.تخم مرغ منبع چربی و پروتئین است ، که هر دو ماده مغذی موجود در سیری هستند.

هنگامی که مواد غذایی را برای کمک به کاهش وزن یا نگهداری از آن استفاده می کنید .

پروتئین مدت طولانی طول می کشد تا بدن ما آن را تجزیه کند ، اما چربی باعث تاخیر در تخلیه معده می شود و بنابراین ، ترکیب این دو به ما کمک می کند تا معده طولانی تر پر شود.

ماندن طولانی مدت غذا بین وعده های غذایی برای کاهش وزن ضروری است زیرا باعث کاهش خوردن تنقلات بین وعده های اصلی غذای روزانه و جلوگیری از گرسنگی می شود.

12. تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زاكزانتین در زرده تخم مرغ وجود دارند ، مطالعات نشان می دهد که دو كاروتنوئید كه در شبکیه های چشم ما جمع شده و می تواند عملکرد مناسب چشم را ترغیب كند.

به طور کلی ، هنوز به صورت علمی اثبات نشده آنتی اکسیدان ها لزوماً باعث کاهش وزن می شوند ، اما سلول های بدن را با محافظت از آنها در برابر صدمه توسط مواد شیمیایی مضر به نام رادیکال های آزاد ، حفظ می کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها را کاهش می دهند.

مثالی از غذاهای پرمصرف آنتی اکسیدان: میوه هایی مانند زغال اخته و توت فرنگی و سبزیجات مانند گوجه فرنگی و کلم بروکلی همان غذاهایی هستند که به مدیریت وزن سالم کمک می کنند.

13. تخم مرغ غذایی بدون قند است

برخلاف بسیاری از غذاهای صبحانه ، شما می توانید از غذاهای فاقد قند مانند غلات \"سالم\" ، ماست ، گرانول ، و نان تستها ، تخم مرغ استفاده کنید.

تحقیقات ثابت کرده است که قند در افزایش وزن و افزایش چربی و دلیل اصلی چاقی است ، به این دلیل است که احتمالاً افراد دچار فشار خون بالا و دیابت نوع 2 احتمالا زمینه این بیماری در مصرف قند است .

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که هم بزرگسالان و هم کودکان بیش از 25 گرم شکر اضافه شده در روز مصرف نکنند ، بنابراین یک صبحانه(یا ناهار یا شام) پر از تخم مرغ مکانی عالی برای شروع است.

14. خوردن تخم مرغ می تواند سطح قند خون شما را ثابت نگه دارد

از آنجا که تخم مرغ ها اصولاً کربوهیدرات ندارند ، می توانند به حد طبیعی قند خون کمک کنند ، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، مطالعات نشان می دهد که به شما بعد از غذا رضایت بیشتری می دهد.

( قند خون بالا باعث می شود بعد از خوردن کربوهیدرات شما به طور بالقوه میل بیشتری به غذا داشته باشید و از رژیم سالم خود گریزان باشید). تخم مرغ نیز از نظر شاخص قند خون پایین است و برای شما به یک انتخاب عالی برای رژیم کم کربوهیدرات تبدیل می کند.

15. تخم مرغ بجای مصرف کربوهیدرات برای صبحانه ایده آل است

مطالعه ای که در ژورنال بین المللی چاقی منتشر شد ، گزارش داده است شرکت کنندگانی که در این مطالعه صبحانه مداوم تخم مرغ می خورند ، در مقایسه با شرکت کنندگانی که در مطالعه به طور مداوم شیرینی می خورند ، از کاهش 34 درصدی اینچ از کمر و کاهش 16 درصدی چربی خبر داده است.

افرادی که برای وعده های غذایی صبحانه خود در مقابل صبحانه با کربوهیدرات بالاتر مانند شیرینی ، تخم مرغ میل می کنند ، گرسنگی کمتر، احساس سیری بیشتر و مصرف کالری کمتری را در روز بعد نشان می دهند.

16. آنها یکی از متنوع ترین غذاها هستند

یکی از بهترین موارد استفاده از تخم مرغ این است که می توانید در هر وقت از طول روز ، برای صبحانه ، ناهار یا شام آن را میل کنید.

تخم مرغ ها را می توان با هر سلیقه ای تنظیم کرد. آنها می توانند به راحتی به سالادها اضافه شوند ، در ساندویچ ها قرار بگیرند و برای هر وعده غذایی روز مصرف شوند.

تخم مرغ می تواند برای تعدادی از برنامه های رژیم غذایی و برنامه های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد ، از جمله رژیم های بدون گلوتن ، کم کربوهیدرات.

17. آنها یک ماده غذایی ارزان قیمت برای کاهش وزن هستند

اگر به توصیه های متخصصان رژیم غذایی از 2 تا 3 تخم مرغ در روز پیروی می کنید ، می توانید 4 تا 6 وعده غذایی حاوی پروتئین بالا را از یک دهم دریافت کنید که این تفاوت بسیار با بخش هایی است که توسط بسیاری از برنامه های گران قیمت غذایی ، کیت های غذایی و ... ارائه می شود.

برنامه های رژیمی تخم مرغ ارزان تر از ساختن رژیم غذایی با کاهش وزن دیگر فقط دلیل دیگری است که باعث می شود تخم مرغ یک ماده غذایی عالی برای کاهش وزن باشد.

18. تخم مرغ برای کبد ضروری است

تصادفی نیست که تخم مرغ ممکن است صبحانه شما معجونی جادویی تبدیل کند ، زیرا کولین ، ماده مغذی فوق العاده موجود در تخم مرغ ، می تواند کمک کند سلول های کبدی را به راه اندازی مجدد سلول و برای عملکرد کبد ضروری است.

متخصصان تغذیه موافقند که سوخت و ساز کبد نمی تواند بدون کولین اتفاق بیفتد ، و یک کبد سالم به طور کلی به یک متابولیسم ذوب چربی اضافه می کند.

19. بر خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی تأثیر نمی گذارد

این که تخم مرغ برای سطح کلسترول شما مضر است و بنابراین سلامت قلب شما (خطری که بسیاری از افراد دارای اضافه وزن دارند) را به خطر می اندازد توسط علم رد شده .

البته قرار دادن تخم مرغ در برنامه هفتگی غذای شما حتی می تواند چربی معینی را در جریان خون نگه دارد که به مقدار بالایی مضر است.

به نظر نمی رسد مصرف 1 تا 2 تخم مرغ کامل در روز بر سطح کلسترول خون یا عوامل خطرزای بیماری قلبی تأثیر منفی بگذارد.

در حقیقت ، تخمهای غنی شده امگا 3 حتی ممکن است به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید کمک کنند.

این خبری عالی است زیرا سطح بالای تری گلیسیرید یک مسئله پزشکی رایج است که برای بسیاری از افراد دارای اضافه وزن آن را شامل هستند .

20. تخم مرغ خوردن مصرف سبزیجات بیشتر را آسان می کند

علم ثابت کرده اضافه کردن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی شما با افزایش کاهش وزن مرتبط است.

کد مطلب6126