مقاله سکوت وتنهایی آرامش درون در روز شنبه 28 دی ماه سال 1398 ساعت 23:54:54 توسط تیم تولید محتوا - سایت عکس و مقاله نوشته شده است.

فهرست

آرامش درون

يک جام شيشه­اي را در نظر بگيريد. تصور کنيد که يک شمع روشن درون اين جام قرار گرفته است. جام در دست شماست و شما در حال حرکت در يک مسير تاريک هستيد. نور شمع راه شما را روشن مي­سازد. اگر سراسيمه و با تشويش و شتابزدگي حرکت کنيد، شعله شمع پراکنده شده و خاموش مي­شود. آنگاه تاريکي مسير، سبب مي­شود شما راه را اشتباه طي کنيد.

اين جام بلور ذهن و قلب شماست، راهي که طي مي­کنيد همان مسير زندگي شماست و شمع روشن نيز آرامش دروني شماست که سبب مي­شود نور هدايت به مسير زندگي­تان بتابد. هر گاه در زندگي دچار تشويش، دلهره، شتابزدگي، يأس و در يک کلام دچار تفکرات منفي شويد، شعله شمع پراکنده شده و ممکن است خاموش شود. در اين صورت شما بايد مسير زندگي را در ظلمات طي کنيد و ممکن است به بيراهه برويد. بنابراين هميشه در مسير زندگي طوري حرکت کنيد که شعله آرامش دروني شما متلاطم و خاموش نگردد.

آرامش درون، زمينه­ساز بهره­مندي از نداي درون است، نداي درون نيز برآمده از بعد خداگونه انسان است و بهترين راهنماي او در زندگي مي­باشد. پس هيچ گاه اجازه ندهيد که مشکلات زندگي آرامش دروني شما را از بين ببرند.

راه هایی برای رسیدن به آرامش ذهن و آرامش درونی

1. گوش دادن به موسیقی:

تا زمانی که از آن لذت می برید و به شما آرامش می بخشد، مهم نیست که چه سبکی است.موسیقی غذای روح است و یک راه فوری برای به دست آوردن آرامش ذهن می باشد.

2. نفس عمیق :

هنگامی که شما بر تنفس خود تمرکز می کنید، تمرکز ذهن روی فرآیند تقویت کننده زندگی، جذب هوا و بیرون آوردن آن است.پنج نفس طولانی و عمیق را انجام دهید و همانطور که این کار را انجام می دهید، روی ریه ها و دیافراگم ها تمرکز کنید.

3. پیاده روی کنید:

بودن در هوای تازه می تواند شما را به یک دنیای خوب ببرد و حس خوب و آرامش را ترویج می دهد.بیرون بروید و نفس بکشید، به خصوص در زمان آفتابی بودن خورشید.

4. از طبیعت لذت ببرید:

زیاد در خانه و شهر بودن چیز خوبی نیست ، کمی از شهر دور شوید.گوش دادن به آواز پرندگان و لذت بردن از سکوت و آرامش برایتان مفید است.

5. با یک حیوان خانگی بازی کنید:

داشتن یک حیوان خانگی برای بازی کردن، راهی عالی برای کاهش استرس و آرامش درونی است.لمس کردن یک حس قدرتمند است و می تواند تنش را کاهش دهد و آرامش ذهن را بهبود دهد.

6. تمیز بودن:

تمیزکاری منظمی را داشته باشید. کثیفی می تواند احساس تنش اضافه کند و یک خانه تمیز اجازه می دهد تا ذهنتان آرام تر شود.

قدرت شگفت انگیز دعا

دعا کردن چیست ؟

دعا کردن به معنای عزلت نشینی و زمزمه کردن کلماتی که شاید مفهومش را ندانیم نیست. شاید اگر در گذشته دعا کردن برایتان کاری مبهم بوده و فقط برای بانوان سالمند و کودکان بی گناه مناسب بوده، و برای شما کارایی نداشته است، به احتمال فراوان از آن روست که که نمی دانستید در دعا کردن چه قدرتی نهفته است!

دعا کردن کاری فراتر از زمزمه های آگاهانه ای است که می دانید هرگز به بالا نخواهد رسید. زمانی که فقط با ذهن هشیار دعا می کنید، تنها بخش کوچکی از کل ذهن تان مشغول دعا کردن است و بر حسب دعای تان، تنها به بخشی از نتایج دست می یابید.

هیچ روش بهتری به جز دعا کردن برای ایمن ساختن همهٔ موهبت های زندگی که در حقیقت میراث الهی شماست، وجود ندارد. دعای سکوت و زمانی را با خداوند تنها ماندن بهترین راه برای رسیدن به آرامش درونی می باشد. زمانی پزشک و دانشمند معروف جهان، الکسیس کارل پس از بررسی پیامد های مطلوب دعا بر بیمارانش، در کمال اطمینان اظهار داشت: (اگر شما عادت دعاکردن خالصانه را ایجاد کنید، زندگی تان به طرز چشمگیر و بنیادی تغییر خواهد کرد.)

فردای ما به امروز ما و امروز ما به چگونه آغاز کردن روزمان بستگی دارد. نخستین کاری که صبح هر روز انجام می دهیم، تمام روز ما را شکل می دهد. در اکثر موارد، ما صبح هایمان را با رنجیدن از مسائل کوچک خراب می کنیم و بدین ترتیب روز ما هدر رفته است. ما باید مواظب باشیم که صبح مان را به خوبی آغاز کنیم تا روزمان به خوبی بگذرد؛ بهتر است مراقب افکار منفی باشیم تا بر روی افکار و اعمال مان تاثیر نگذارند.

گفتگو با خداوند باید هر صبح و پیش از انجام هر کاری جزء مهم ترین و بهترین برنامه روزانه ما باشد. گفتگو با خدا یعنی دعا کردن . دعا کردن ، کار پیچیده ای نیست. بسیار ساده و مانند گفتگو با یک دوست است. فرض کنید که قرار است دوستی به دیدنتان بیاید. شما به طور طبیعی همه رازهای قلبی تان را با او مطرح می کنید. از رویاها، آرزوها، خواسته ها و نقشه های تان برایش می گویید و از او می خواهید که به شما کمک کند.

برای دعا کردن لازم نیست به معبد، زیارتگاه، یا مسجد برویم. رفتن به چنین اماکنی خوب است، زیرا این مکان ها سرشار از انرژی مثبت، امواج مطهر و مقدس و قدرتمند هستند. اما برای آن که قادر باشیم دعا کنیم نیازی نیست به مکان خاصی برویم. خدا در همه اوقات و در همه جا با ماست؛ فقط لازم است چشمانمان را ببندیم، دنیای بیرون را کنار بگذاریم و به خدا بیندیشیم. «او» آنجاست.

چرا دعا کردن از قدرت اعجاز برخوردار است ؟

قدرتی که در دعا کردن وجود دارد به هیچ عنوان عجیب نیست. فقط عملکرد قوانین بالاتر به سادگی قابل درک نیست. در واقع به نظر می رسد که مجموعه ای قوانین طبیعی برای جهان مادی وجود دارند و مجموعه دیگری برای دنیای نامرئی ذهن و روح. قوانین ذهن و روح آن چنان قوی اند که می توانند برای تشدید کردن، بی اثر کردن ، یا حتی وارونه ساختن قوانین جهان مادی به کار روند. به نظر می رسد که دعا کردن ، عملکرد این قوانین والاتر را تجلی می بخشد. وقتی هیچ چاره ای وجود نداشته باشد، دعا کردن می تواند سبب شود کاری صورت پذیرد.

چرا دعا کردن تا این حد مؤثر است ؟ چرا دعا کردن می تواند تشدید کننده، خنثی کننده یا حتی وارونه کننده قوانین جهان مادی باشد؟

با دعا کردن ، عملکرد قوانین والاتر ذهن و روح متعالی را به حرکت در می آورید. با دعا کردن ، نیرویی معنوی آزاد می کنید که وضعیت های ثابت ذهن را که ممکن است ویرانی های زیادی را در جهان تان موجب شده باشند، خنثی می کند. افکار و احساسات منفی انباشته شده تان آزاد و محو می شوند زیرا انرژیی والاتر در هستی و در دنیایتان جاری می شود.

آرامش درون چیست :

اگر انسان ها قدرت دعا کردن را درک می کردند و آن را به کار می بستند، وقایع هولناک این جهان می توانستند افسانه پنداشته شوند. وقتی قدرت دعا کردن را آزادانه گسترش دهید، می توانید کمک کنید که دنیای تان ، به جهانی پر از آرامش درونی و بیرونی تبدیل شود.

در مورد «قدرت فکر» و همچنین «قدرت دعا» مطالبی زیادی نوشته اند. این دو عبارت به هم متصل و قدرت هایی توأم هستند. ذهن ، خط اتصال میان خداوند و انسان است. دعا کردن در واقع شیوه ای از فکر کردن است که انسان را به خداوند پیوند می دهد. شخص با فکر و ذهنش دعا می کند و از این ارتباط به آرامش درون دست پیدا می کند.
برخی از صاحبان قدرت ادعا می کنند آنچه انجامش برای افراد عادی معمولاً شش ساعت طول می کشد، در شخصی که می داند دعا کردن را آموخته است و پیش از آن به مراقبه بپردازد، فقط یک ساعت وقت می گیرد!
فردی که اکنون به مراقبه روزانه یعنی « دعای سکوت » می پردازد، این مسئله را به اثبات رسانده است؛ پیش تر او گاه گاهی به مراقبه می پرداخت. از او خواسته شده بود که ظرف یک روز سه عنوان مطلب بنویسید. در ابتدا وقتی درباره وظیفه محول شده فکر کرد، به هراس افتاد _ کاری که هر روزنامه نگار معمولی برای انجام رضایت مندانه آن به چندین روز وقت نیاز دارد.
آن گاه او ذهنش را آرام کرد، به دعا کردن پرداخت و یک ساعت تمام به مراقبه (دعای سکوت) مشغول شد. در اثنای مراقبه، ایده های مربوط به هر سه عنوان، به آرامی در ذهن هوشیارش جاری شد. دعای سکوت معجزه کرد؛ آن گاه او نوشتن را آغاز کرد بی آن که «عصبی شود، عرق کند و اشک بریزد» و ظرف چند ساعت هر سه مطلب را کامل کرد.
دعا کردن و انجام مراقبه و دعای سکوت و مدیتیشن روزانه یکی از شاه کلیدهای مهم برای رسیدن به آرامش درونی است. پیشنهاد می کنم مطلب زیر را مطالعه نمایید.

تاثیر سکوت بر مغز بدون احساس تنهایی

سکوت را نه به عنوان فرار کردن از سر و صدا های محیط و صحبت های دیگران، بلکه به عنوان آیینی برای سلامتی بدن باید معنی کرد. در غیر این صورت، در هرج و مرج بی پایان دنیا، با خطر گم شدن و نشنیدن صدای درون، رو به رو خواهیم شد.

چرا از تنها ماندن با خود و افکارمان می ترسیم؟

شاید شما تصور کنید منظور ما از سکوت، صحبت نکردن است! در دنیای ما آلودگی های صوتی بسیاری وجود دارد و روزانه صحبت های بیهوده افراد بسیاری را می شنویم. با وجود این صداهایی که روزانه به سمت ما هجوم می آورند، کمی سکوت لازم است.

سکوت بیش تر، به معنای دریافت بیش تر الهام های درونی است. سکوت باعث ایجاد انرژی های جدید، افزایش ادراک، کاهش استرس، یافتن راه حل مشکلات و از همه مهم تر باعث کشف خود و توانایی های درونی می شود، اراده را تقویت کرده و برای ایجاد نظم درونی به ما قدرت می بخشد.

جالب است بدانید، شرایط امروزی زندگی ما انسان ها به گونه ای است که، حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم سکوت کنیم!

طبق تحقیقات دانش مندان تنها کسی که توانسته در اتاق آبی( ساکت ترنی اتاق جهان) دوام بیاورد، یک خبرنگار بوده است. این خبرنگار به مدت ۴۵ دقیقه در این اتاق مانده و توانسته سکوت مطلق این اتاق را تحمل کند. بررسی ها نشان می دهد، تنها تجربه ای آزار دهنده از تمام افراد حاضر در این اتاق،‌ ثبت شده است.
بررسی ها نشان می دهد، در سکوت مغز به تولید سلول های جدید پرداخته و نرون ها رشد خواهند کرد. برای داشتن زندگی بهتر و آرام تر، همه ما به سکوت نیاز داریم. بیش تر انسان ها در سکوت و آرامش ملطق می توانند مسیر درست را تشخیص دهند و آن را انتخاب کنند و همه ما رسیدن به حقایق را در سکوت، تجربه کرده ایم.

تاثیر سکوت بر مغز

البته این نتیجه علمی را می توان این گونه نیز مطرح کرد که مغز در سکوت، از آرامش موجود لذت برده و برای انجام تمامی فعالیت ها آماده می شود. در این صورت شما پس از خروج از سکوت و تنهایی، می توانید مسیر درست را انتخاب کرده و آن را گسترش دهید.

به همین دلیل، ما انسان ها بیشتر از آن چه که تصور می کنید، به سکوت نیاز داریم؛ زیرا مسیر بازسازی، پاک سازی و آغاز دوباره ی زندگی، از سکوت عبور می کند. علاوه بر این ها، فعالیت های مغز در سکوت افزایش می یابد؛ زیرا در سکوت و تنهایی قدرت هوش و خلاقیت افزایش خواهد یافت.

از سرو صدا دوری کنید!

از آن جایی که دنیای امروز ما سرشار از سرو صدا است، صحبت کردن در رابطه با سکوت مانند داستان های علمی و تخیلی است. با این وجود، نیاز ما به سکوت ضروری است؛ زیرا تحقیقات نشان می دهد افرادی که در محیط های پر سرو صدا فعالیت دارند، استرس بیش تری نسبت به افراد عادی دارند.

سرو صدا به مروز زمان انسان ها را خسته تر، ناراحت تر و بی اشتیاق تر می کند؛ اما سکوت، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی تاثیرات بسیار مثبتی بر انسان می گذارد. سکوت باعث می شود فرد احساسات، اندیشه ها و معلومات خود را کشف کند. در این شرایط، لذتی که فرد از زندگی می برد نیز افزایش می یابد.

به عنوان سخن پایانی به شما توصیه می کنیم، از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرید و به دیگران اجازه ندهید تا شما را از حقایق درونی تان دور کنند.

فرهنگ لغات کلمات سکوت وتنهایی آرامش درون

سکوت :

(سُ) 1 - (مص ل .) خاموش شدن . 2 - (اِمص .) خاموشی .

وتنهایی :


آرامش :


اسم مصدر از آرامیدن . سکون . آرمِش: رایتش ساکن نگردد یک زمان در یک زمین رخشش آرامش نگیرد ساعتی در یک مقام .
فرخی .
شمسی (یوسف و زلیخا).
فردوسی .
(مِ) 1 - (اِمص .) آرامیدن . 2 - وقار، سنگینی . 3 - ( اِ.) خواب کوتاه و سبک . 4 - فراغت ، آسایش . 5 - صلح وآشتی . 6 - سکون .

درون :

( ~.) (اِ.) دعایی که زردشتیان خوانند و بر خوردنی ها دمند و سپس خورند.
(دَ) (اِ.) داخل ، میان چیزی .

منابع

4784