مقاله در روز جمعه 01 فروردین ماه سال 1399 ساعت 17:46:17 توسط تیم تولید محتوا - سایت عکس و مقاله نوشته شده است.

فهرست

این نوشتار خواندن آن برای کسانی که رژیم غذایی آنها تنها گیاهی است مفید است.

روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها رژیم غذایی گیاهی می تواند سلامتی شما را بهبود ببخشد .

ویتامین B12 برای سلامت بدن لازم و عملکردهای بسیار مهمی برای آن دارد ، اما توسط گیاهان تولید نمی شود. این بدان معناست که هرکسی که رژیم صحیح گیاهی داشته باشد در معرض کمبود آن است.

جواب چند سئوال مهم در این رابطه:

ویتامین B12 چقدر مهم است؟

کاملاً ضروری است. در تشکیل پوشش سلولهای عصبی نقش دارد.

کمبود ویتامین B12 منجر به کم خونی ماکروسیتیک می شود ، یعنی وقتی سلول های قرمز خون به طور کامل تولید نشده اند.

میزان توصیه شده روزانه مصرف ویتامین B12 چیست؟ چگونه در رژیم غذایی همه گیاهان خواران قرار گیرد؟

توصیه در انگلیس برای مردان و زنان بالای 19 سال 1.5 میلی گرم در روز است ، اگرچه این میزان کمتر از توصیه سایر کشورها است.

دوز روزانه 3mcg برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند ، توصیه می شود زیرا تصور می شود کمتر از غذاهای غنی شده و مکمل ها جذب می شوند.

یک تخم مرغ 0.6mcg دارد ، در حالی که ماهی 100 گرم ماهی حدود 4.8mcg است.

در مورد غذاهای دوست داشتنی با گیاهخواری ، غلات صبحانه غنی شده تقریباً 1 میلی گرم در هر 40 گرم است.

علائم کمبود B12 چیست؟

علائم این بیماری شامل خستگی ، سوزن سوزن شدن در اندام ها و ضربان قلب نامنظم و همچنین علائم عصبی مانند از دست دادن حافظه و بی نظمی است.

حتی ممکن است به زوال عقل منجر شود.

شاید بدترین چیز در مورد کمبود ویتامین B12 این باشد که علائم می توانند برگشت ناپذیر باشند.

بر خلاف ویتامین های محلول در آب ، بدن می تواند ویتامین B12 را برای مدت طولانی در کبد ذخیره کند.

آیا گیاهخواران نیز به طور بالقوه در معرض خطر کمبود B12 هستند؟

بله ، اگرچه کمتر است زیرا لبنیات و تخم مرغ حاوی B12 هستند.

چگونه گیاهخواران باید از ویتامین B12 کافی دریافت کنند؟

گیاهخواران باید به طور قطع یک مکمل مصرف کنند و مقدار آن 3mcg در روز باشد.

کد مطلب6178