مقاله در روز چهارشنبه 06 فروردین ماه سال 1399 ساعت 20:00:12 توسط تیم تولید محتوا - سایت عکس و مقاله نوشته شده است.

فهرست

توفو یا کشک لوبیا چیست ؟

توفو پنیری مانند محصول غذایی است که از سویا بدست می آید. این غذای اصلی در بسیاری از غذاهای آسیایی و جنوب شرقی آسیا است.
حدود 2000 سال پیش در چین سرچشمه گرفته است. این ماده با انعقاد سویا ساخته می شود.
ین محصول علاوه بر مواد منعقد کننده ، حاوی سویا و آب است.
از طعم بی بو بودن ، از آن برای تهیه غذاهای غذایی مختلفی استفاده می شود که شیرین و شور هستند.
توفو به دلیل داشتن پروتئین زیاد و تطبیق پذیری زیاد ، به زودی در سایر کشورهای آسیایی مانند کره و ژاپن نیز گسترش یافت.
امروز این یک محصول غذایی بسیار دوست داشتنی در جهان غرب است که حتی افراد غیر گیاهخواری آن را جایگزین گوشت در رژیم غذایی خود می کنند.
توفو از نظر پروتئین و فیبر سرشار از چربی و کالری است.
کشک باقلا نام یک کالای غذایی است که به دلیل داشتن پروتئین زیاد در سراسر جهان مورد علاقه است.
این به معنای واقعی کلمه از دانه های سویا است به همین دلیل از آن به عنوان کشک لوبیا یاد می شود. دانه های سویا خشک زمین می شوند و سپس به آسانی پخته می شوند تا شیر خود را تهیه کنند که با استفاده از ماده منعقد کننده در آن پنیر است.

محققان گزارش می دهند ، خوردن توفو و سایر غذاهای دارای پروتئین گیاهی با خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است.
دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان بریگام تجزیه و تحلیل داده ها را از بیش از 200000 نفر انجام داده اند و دریافتند که افرادی که توفو مصرف کرده اند ، همچنین به عنوان کشک لوبیا نیز شناخته می شود ، استفاده بیش از یک بار در هفته 18٪ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در ماه توفو می خورند 12 درصد خطر بیماریهای قلبی آن ها کمتر است .

علاوه بر این ، حتی قبل از یائسگی یا یائسگی که هورمون مصرف نمی کردند ، برای زنان جوان مزایای بیشتری نیز وجود داشت.

علیرغم این یافته ها ، من فکر نمی کنم که توفو به هیچ وجه یک گلوله جادویی باشد ، دکتر سان می گوید:

كيفيت رژيم غذايي كاملاً مورد توجه است و توفو مي تواند جزء بسيار سالمي باشد.

همراه با توفو ، سویا کامل منابع غنی ایزوفلاونها هستند.

ایزوفلاون ها ، نخود ، لوبیا فوا ، پسته ، بادام زمینی و سایر میوه ها و آجیل ها نیز از این نظر سرشار هستند.

با این حال ، محققان هیچ ارتباط معنی داری بین شیر سویا ، که تمایل به فرآوری بسیار بالایی دارد ، و اغلب شیرین شده از قند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی است ، پیدا نکردند.

با توجه به نتایج ، دکتر سان خاطرنشان کرد افرادی که به طور سنتی رژیم های غذایی غنی از ایزوفلاون از جمله توفو مانند چین و ژاپن مصرف می کنند ، در مقایسه با جمعیتی که از رژیم های غذایی کاملاً گوشتی و غنی از سبزیجات پیروی می کنند ، خطر بیماری قلبی کمتری دارند.

با این حال ، مزایای بالقوه توفو و ایزوفلاون ها نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

وی اضافه کرد: سایر آزمایشات انسانی و مطالعات حیوانی ایزوفلاون ها ، توفو و نشانگرهای خطر قلبی عروقی نیز اثرات مثبتی را نشان داده اند ، بنابراین افرادی که خطر ابتلا به بیماری قلبی بالا دارند باید رژیم های غذایی خود را ارزیابی کنند.

توفو و سایر غذاهای غنی از ایزوفلاون ، گیاهی از منابع پروتئینی عالی و جایگزین پروتئین های حیوانی هستند.

نتایج مطالعه کامل در ژورنال Circulation منتشر شده است.

کد مطلب6182