مقاله در روز جمعه 16 اسفند ماه سال 1398 ساعت 17:49:04 توسط تیم تولید محتوا - سایت عکس و مقاله نوشته شده است.

فهرست

بیشتر ما تصورات اشتباهی در مورد خیار داریم ، که اغلب آن را بی مزه و بی خاصیت می پنداریم.

اما با اینکه خیار مزه و طعم ناچیزی دارد ، ولی خیار چیزی بی خاصیتی نیست و دلایل زیادی برای خوردن آن وجود دارد.

برای اغلب افراد خیار یک سبزی است ، اما خیار واقعاً یک میوه است . جالب است ، درست نمی گویم؟

علاوه بر این ، خیار مقدار ناچیزی آدم را سیر می کند، و می توان به راحتی آن را مصرف کرد چه قسمت گوشتی و چه پوست آن .

خیار همچنین بدون چربی است ، کالری بسیار کمی دارد و آب زیادی دارد و همین برای حفظ آب بدن و حمایت از کاهش وزن فوق العاده مفید می باشد.

بنابراین اگر شما تصور اشتیاهی از این میوه داشتید ، وقت آن رسیده دوباره تجدید نظری در این باره داشته باشید.

خوردن خیار به صورت روزانه ، چه برای پوست و اندام های داخلی بدن مفید است.

خیار حتی می تواند بدن را از سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی محافظت کند.

در ادامه مزایای خوردن خیار را برای شما لیست کرده ایم که با هم به بررسی آن می پردازیم.

1. محافظت از بیماری

خیار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است ، یعنی مولکول هایی که می توانند از آسیب اکسیداتیو در بدن جلوگیری کنند.

آنها برای محافظت از شما در برابر مواردی مانند بیماری مزمن و پیری زودرس با الکترون های غیر جفت به نام رادیکال های آزاد پیوند می خورند و آنها را خنثی می کنند.

در حقیقت ، آسیبی که این رادیکالهای آزاد به بدن می زنند با مشکلات قلبی و ریه ، سرطان و بیماری های خود ایمنی ارتباط جدی دارد.

هنگامی که به طور روزانه خیار می خورید ، مصرف آنتی اکسیدان ها ، به ویژه انواع قدرتمند فلاونوئید و تانن را بالا می برید.

در یک مطالعه که روی رژیم های غذایی 30 فرد مسن که با که مصرف خیار را در برنامه غذایی خود داشتند انجام شده ، نشان می دهد که برای هر یک از شرکت کنندگان ، سطح فعالیت آنتی اکسیدانی از تعداد پایه به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

2. نگهداری آب بیشتر در بدن

بدیهی است که همه ما می دانیم که هیدراتاسیون(نگهداری آب) مهم است ، اما بسیاری از ما برای نوشیدن آب کافی هر روز تلاش می کنیم.

شاید خیلی برایتان مهم باشد به مقدار کافی آب بنوشید و یا اینکه اهمیتی به این موضوع ندهید.

به هر دلیلی ، این یک مشکل است زیرا آب نقش مهمی در تنظیم دما ، سوخت و ساز بدن ، عملکرد بدنی و دفع سموم بدن دارد.

کمبود مزمن مقدار آب مورد نیاز بدن می تواند به طور جدی بر سلامتی کلی شما تأثیر بگذارد.

خبر خوب این است که شما با خوردن غذاهای سرشار از آب مانند خیار می توانید آب بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید.

تمام میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار قابل توجهی آب هستند ، اما خیار در واقع 96٪ آب است. این امر می تواند برای تلاش نسبتاً اندک ، سود زیادی در نگهداشت آب بدن برای شما کسب کند.

مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف میوه و سبزی ، وضعیت هیدراتاسیون را بهبود می بخشد. در حقیقت ، دریافت 40٪ از نیازهای هیدراتاسیون روزانه شما از مواد غذایی کاملاً قابل قبول است.

3. از دست دادن وزن بالقوه

خیار در حقیقت در کنار سایر تغییرات سبک زندگی از جمله چندین راه مختلف کاهش وزن به صورت طبیعی برای شمامی باشد - به دلیل کاهش قند در بدن شما.

خیار خیلی برای کاهش وزن موثر است زیرا کالری بسیار کمی دارد اما به نسبت شامل فیبر زیادی می باشد.

خوردن خیار به شما کمک می کند حتی بدون داشتن کربوهیدرات در آن با چاقی و اضافه وزنی که دارید احساس راحتی و رضایت کنید.

اگر هر روز یک خیار کامل بخورید ، فقط 45 کالری (و بدون چربی) مصرف می کنید ، اما مقدار قابل توجهی پروتئین ، ویتامین C ، ویتامین K ، منیزیم ، پتاسیم و منگنز به دست می آورید.

اما فراموش نکنیم که آب هم باید به اندازه بنوشیم. مطالعات نشان می دهد که خوردن رژیم غذایی پر از غذاهای پر آب با کاهش چشمگیر توده بدن همراه است.

4- قند خون پایین

قند خون کنترل نشده محرک اصلی دیابت است ، و نوع 2 به ویژه با رژیم های پر قند مرتبط است.

پزشکان اکنون می دانند که حتی اگر هنوز به دیابت تمام عیار مبتلا نیستید ، سطح بالای قند خون مزمن فشار فوق العاده ای را به بدن وارد می کند و خطر ابتلا به این بیماری را به شدت افزایش می دهد.

این بیماری (دیابت) گفته می شود و صدها هزار نفر آن را حتی بدون دانستن اینکه این بیماری را دارند مبتلا به آن هستند.

این فقط منطقی است که از هم اکنون قدم هایی را برای کنترل قند خون خود بردارید.

مطالعات متعددی در حیوانات و لوله های آزمایش نشان می دهد خیار ممکن است توانایی کاهش سطح قند خون و محافظت در برابر دیابت را داشته باشد.

یک مطالعه روی حیوانات به بررسی اثرات چندین گیاه مختلف بر میزان قند خون پرداخت و مشخص شد خیار برای کاهش قند خون موثر است.

یک مطالعه دیگر که بر روی حیوانات انجام شد به این نتیجه رسید که در مورد حیواناتی که عصاره پوست خیار را مصرف می کردند تغییرات مرتبط با دیابت در موش های مبتلا به این بیماری را شامل شد این اثر قند خون روی این موش ها کاهش پیدا کرد.

5. منظم بودن کار روده ها

هیچ کس دوست ندارد در مورد آن صحبت کند ، اما یبوست یک یک بیماری بزرگ است که بیمار را با مشکلات و بیماریهای گوناگون مبتلا می کند.

بسیاری از موارد باعث یبوست می شوند ، از جمله استرس ، کمبود آب بدن و رژیم غذایی ضعیف.

اما نترسید ، خوردن خیار به طور روزانه می تواند به شما در کار منظم روده ها کمک کند.

همانطور که می دانیم ، حاوی آب زیادی است ، که به نرم شدن مدفوع و عبور از روده ها کمک می کند.

فیبر موجود در خیار نیز در رفع یبوست کمک می کند. نوع فیبر خاص موجود در خیارها یک فیبر محلول به نام پکتین است.

مطالعات نشان می دهد که پکتین مدفوع شما را بالا می برد (که در واقع از بین بردن آن راحت تر می شود) و همچنین حرکت ماهیچه های روده را تسریع می کند و باکتری های مفید روده را که ما برای هضم غذا به آنها نیازمندیم تغذیه می کند.

نتیجه گیری

خیارها بدون چربی و پر فیبرند که دارای مواد مغذی و و پر آب هستند.

به دلیل کم کالری بودن ، برخی از افراد آنها را کسل کننده می دانند ، اما ما ترجیح می دهیم آنرا متنوع بنامیم!

خیار به خوبی با سبزیجات برگ و تقریبا هر سبزی که می توانید به آن فکر کنید ترکیب غذایی می شود.

آنها را می توان برای تقویت سلامتی به اسموتی ها ، آب میوه ها و سوپ ها مخلوط کرد که به سختی حتی طعم خیار را می دهید.

و با چنین طعم طبیعی ملایم ، خیارها طعم های قدرتمند تری را به زیبایی به دست می آورند.

خوردن حداقل یک خیار هر روز برخی از مزایای مهم سلامتی را برای شما تنظیم می کند.

احتمالاً سبب کاهش وزن شما و همچنین سبب تعادل هیدراتاسیون می شود ، به منظم کردن هضم گوارشی ، كاهش قند خون و خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله سرطان را كاهش می دهید.

ما می گویم که این یک عادت ارزشمند است!

کد مطلب6152